225. Beste beslissing ooit



DE TIJD VLIEGT en hoewel niks echt moet kan er veel en zijn de dagen goedgevuld. Ben net terug van de kaboutertournee en heb me voorgenomen de sportieve activiteiten wat op te voeren. Daar komen extra uren aan te pas. Toch houd ik ook graag een beetje lectuur op het programma. Een vlot leesbaar en niet te lijvig boek is dan een aanrader. Sinds ik niet meer drink... Dat onderwerp ligt me wel weet je: ben sinds zo'n kleine 7 jaar zelf ervaringsdeskundige in deze materie. De interesse is er zeker, en daarbij komt dat auteur Evi Hanssen zus en schoonzus is van een koppel oud-collega's. Ben dus erg benieuwd naar de ervaringen die hier gedeeld gaan worden. Of er herkenbare invalshoeken zijn en of er andere dingen speelden dan bij mij. Dat zal wel, want niemand vertrekt met eenzelfde problematiek en niemand komt zo'n proces op dezelfde manier door. Het lezen kan tijdens gestolen momenten: korte hoofdstukjes die de meest verschillende aspecten van dit onderwerp aan bod laten komen. Met herhalingen, items waarin ik me de ene keer wel en dan weer helemaal niet terugvind. Het gaat wat op en af, tot na een hele tijd toch die bocht wordt genomen en ik me meer en meer herken in hoe zij haar proces beleeft. Om toch weer te gaan zoeken naar het verschil van inschatting en mogelijke verwoording. Beetje warrig allemaal? Misschien helpt dit. Elk hoofdstuk start met de titel van het boek en een nieuwe aanzet waar het dan de volgende pagina's om draait.

    SINDS IK NIET MEER DRINK,

        ... tel ik andermans glazen
        ... word ik 's ochtends wakker met een kater
        ... ben ik onzekerder over mezelf
        ... heb ik een drankprobleem
        ... is alcohol geen excuus meer
        ... ben ik moe, moe, moe
        ... wacht ik tevergeefs op een roes om te vergeten
        ... is deze ochtend de mooiste
        ... kom ik erachter waarom stoppen na twee wijntjes onmogelijk is
        ... droom ik over alcohol
        ... vind ik het steeds vreemder dat ik vroeger zonder gêne dronken was

Tot hier een losse greep uit het aanbod. 
En nu de allerlaatste:

        "SINDS IK NIET MEER DRINK, haal ik mijn geluk niet meer uit een fles"

Mooi en inspirerend verhaal. Merci, Evi. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

179. Gewoon genieten

222. Er waren eens

187. KiekeBoe

177. A-B-C

173. Logeren bij de Droste 02.1

178. Sportzomer (e.a.) 2023

193. Weinig tot NiX omhande(n)...

208. En nu...?

169. Tweeluik

189. Nooit meer hetzelfde