208. En nu...?


ZONDER HET GOED te beseffen ligt de eerste week van dit nieuwe jaar weer achter me. Het overkomt me wel meer dat de tijd lijkt te vliegen maar deze keer is het echt in een razendsnelle 1-2-3 gegaan. Kan dat aan het vuurwerk liggen, waarmee het jaar in de gietende regen op gang geschoten werd? Weg eerste week die zo keurig begon met een 'eerste' op maandag: eerste van de week altijd, van de maand regelmatig en van het jaar soms. Dat hebben we dus nu gehad. Het jaar is proper begonnen en we krijgen er nog een extra 366ste dag gratis bij. 2024: schrikkeljaar, schrikkelijk jaar... Hopelijk wordt het ondanks de penibele vooruitzichten geen ver-schrikkelijk jaar. Tenzij het 'verschrikkelijk goed' wordt, daar zou ik me dan weer heel goed in kunnen vinden.
Om te beginnen houd ik het bij tradities en gewoontes: na de nieuwjaarswensen die we al op enkele familiefeestjes hebben uitgewisseld komen hier in een tweede bijdrage na de jaarwende meestal de drie koningen aan bod. Et voilà, hier zijn ze dan. Voorafgegaan in viervoud door mijn 'koning' Jos die ik bij vorige gelegenheden al blogsgewijs dupli- en publiceerde. Eén van de helden die vorm gaven aan 'den Twee', het beloften team van RBA hetwelk nu Antwerp Giants wordt genoemd. Jos, Jef, Domien, Hans, Lennert, Niels, Joeri, Tom... 'den originelen twee'. En allicht is er toch een of andere aan mijn overjaars geheugen ontsnapt. Sorry daarvoor: de coach wordt ook een jaartje ouder, jongens. Driekoningen dus, die dit jaar de eerste regenweek hebben afgerond. Het was me wat met die onophoudelijke neerslag en westelijk getinte winden. Om het goed te maken enkele prenten van koningen op kamelen in de woestijn. Droogte ter compensatie? En een gelijkaardig drietal op de foto in Denderhouten, een werk van Patrick Van Craenenbroeck. Prachtig toch, en eens iets helemaal anders. 
Verder heb ik het in die 'tweede' bijdrage ook meermaals, om niet te zeggen altijd, over 'verloren maandag'. Vooral in het Antwerpse gevierd en gesmikkeld op 'de maandag na de eerste zondag na driekoningen'. Worstenbrood en appelbollen, en meer ga ik er bij deze editie niet over zeggen. De regenperiode werd (tijdelijk) afgesloten met een dag heel lichte sneeuwval en opgevolgd door enkele vriesdagen die nu al door sommigen 'putteke winter' worden genoemd. Ik zou toch maar even afwachten, de kat uit de boom kijken en zien of er geen diepvries-aap uit de mouw komt. Wie weet, en dan...?


Reacties

Populaire posts van deze blog

179. Gewoon genieten

222. Er waren eens

187. KiekeBoe

177. A-B-C

173. Logeren bij de Droste 02.1

178. Sportzomer (e.a.) 2023

193. Weinig tot NiX omhande(n)...

169. Tweeluik

189. Nooit meer hetzelfde